Kamaritoiminnan huippuantia – Twinning vierailu Hollantiin

WP_20150911_18_02_40_Pro

Lähdimme perjantai-aamuna 11.9.15 Finnairin siivin kohti Amsterdamia. Amsterdamissa meitä oli vastassa iloinen joukko Hollannin Kennemerlandin nuorkauppakamarin jäseniä, jotka kuljettivat meidät home hospitality isäntiemme ja emäntiemme luokse Haarlemiin. Itse pääsin asumaan viikonlopuksi sydämellisten Arjenin ja Nicolen luokse heidän nelikerroksiseen asuntoon yhdessä Leenan, Sirpan ja Nikon kanssa. Nicole oli meitä vastassa mansikkakakun ja kahvin kera. Saimme heti pyörät alle (minä ilman jarruja 😉 eikä kypärästä ollut tietoakaan) ja lähdimme pienelle Haarlem kierrokselle ennen virallisen ohjelman alkua eli lounasta. Lounas nautittiin ulkona upeassa auringonpaisteessa museon ravintolassa kera Bruggen, Kennermerlandin ja Keskuspuiston nuorkauppakamarilaisten. Lounaan jälkeen pyöräilimme yritysvierailulle maailman suurimpaan vinyylilevy tehtaaseen, jossa pääsimme mielenkiintoiselle kierrokselle musiikin maailmaan. Perjantaina toriskumppien jälkeen viralliseen ohjelmaan kuului vielä barbeque-illan vietto kaupunkibeach ravintolan hiekalla ja onnekkaimmat pääsivät myös kanavaveneilylle yhden isännistä veneellä.
WP_20150911_15_22_39_Pro
Lauantaiaamupäivällä oli tarjolla kulttuuria Hollannin vanhimmassa museossa sekä historiallisen kaupunkikävelyn merkeissä. Yhteisen lounaan jälkeen vapaa-ajalla kävin Haarlemin kaupungin talolla, markkinoilla sekä Corrie Ten Boomin museossa. Juhlavalmistautumisen jälkeen fillaroimme helmat hulmuten 1800-luvulla rakennettuun  Hodshon Houseen Dutch twistillä maustettuun iltagaalaan. Coctailpalojen ja alkumaljojen jälkeen ruokailimme upeassa juhlasalissa, josta jatkoimme yön viettoa tanssien XO-yökerhossa aamun pikkutunneille saakka.
WP_20150912_20_05_34_Pro
Haarlemissa oli Amsterdamilaista tunnelmaa, mutta kotoisammassa koossa 😉 sekä upeat pyöräilymahdollisuudet omine leveine pyöräteineen ja sunnuntaina kävimme hieman pidemmän lenkin fillaroimassa Bloomingdalen merenrannalle läpi Kennemerlandin kansallispuistoalueen. Ehdottomasti vierailun arvoinen paikka ja ihmiset mielettömän ystävällisiä.

Oma reissuni jatkui vielä Nikon ja Leenan kanssa Amsterdamiin, mutta kerrottaneen siitä joskus toiste. Prost!

WP_20150911_11_40_23_Pro

HUOM: Sunnuntain läksiäisbrunssilla pidetyssä kokouksessa sovittiin, että ensi vuoden multitwinning kokous järjestetään  Helsingissä Keskuspuiston toimesta 26.-28.8.2016. Tuolloin meillä on loistava tilaisuus toimia sydämellisinä emäntinä ja isäntinä, joten merkatkaahan päivämäärä kalentereihinne jo nyt!